«Mediatisation in Twitter: an exploratory analysis of the 2015 Spanish general election». The Journal of International Communication. Published online: 1 Jul 2019

«Mediatisation in Twitter: an exploratory analysis of the 2015 Spanish general election». The Journal of International Communication. Published online: 1 Jul 2019

Publicado el02 Jul 2019
  Referencia bibliográfica Baviera, Tomás; Calvo, Dafne & Llorca-Abad, Germán (2019). Mediatisation in Twitter: an exploratory analysis of the 2015 Spanish general election, The Journal of International Communication, DOI: 10.1080/13216597.2019.1634619 Disponible aquí Resumen The mediatisation model in politics assumes that media conveys political messages between parties and citizenship, with the risk of promoting issues that...
Leer más

“Citizen engagement on Spanish political parties’ Facebook pages: Analysis of the 2015 electoral campaign comments”. Communication & Society 30(4), pp. 131-145

Publicado el20 Nov 2017
Referencia bibliográfica Fenoll, V. & Cano Orón, L. (2017). “Citizen engagement on Spanish political parties’ Facebook pages: Analysis of the 2015 electoral campaign comments». Communication & Society , 30(4), pp. 131-145.  Resumen Political parties’ use of social networks to spread their messages allows for citizen engagement and fosters debate among social networks...
Leer más

‘Nuevos’ y ‘viejos’ liderazgos: la campaña de las elecciones generales españolas de 2015 en Twitter

Publicado el21 Jun 2016
Referencia bibliográfica López-García, G. (2016): ‘Nuevos’ y ‘viejos’ liderazgos: la campaña de las elecciones generales españolas de 2015 en Twitter. Communication & Society, 29(3), 149-168. Resumen El objetivo de esta investigación es analizar la actividad en Twitter, durante la campaña de las Elecciones Generales de 2015 en España, por parte...
Leer más