«Disinformation in Facebook Ads in the 2019 Spanish General Election Campaigns». Media & Communication, Vol. 9, No. 1, pp. 217-228

«Disinformation in Facebook Ads in the 2019 Spanish General Election Campaigns». Media & Communication, Vol. 9, No. 1, pp. 217-228

Publicado el03 Mar 2021
Bibliographic reference  Lorena Cano-Orón, Dafne Calvo, López-García, Guillermo y Tomás Baviera (2021). «Disinformation in Facebook Ads in the 2019 Spanish General Election Campaigns». Revista Media & Communication, Vol. 9, No 1, pp. 217- 228. DOI: http://dx.doi.org/10.17645/mac.v9i1.3335 Check the link Abstract As fake news elicits an emotional response from users, whose attention is then monetised, political...
Leer más

«The Italian ‘Taste’: The Far-Right and the Performance of Exclusionary Populism During the European Elections». Tripodos, No. 49, pp. 129-149

Publicado el08 Feb 2021
Bibliographic reference  García-Santamaría, Sara (2020). «The Italian ‘Taste’: The Far-Right and the Performance of Exclusionary Populism During the European Elections». Tripodos, No. 49, pp. 129-149.  Check the link Abstract This article examines populist leaders’ politicisation of food in their social media performances. More precisely, it analyses Matteo Salvini’s Instagram posts...
Leer más

«Audiovisual Representation in Spanish and European Election Debates». Tripodos, No. 49, pp. 89-108

Publicado el08 Feb 2021
Bibliographic reference  Sánchez-Castillo,Sebastián; Galán-Cubillo, Esteban; Gifreu-Castells, Arnau (2020). «Audiovisual Representation in Spanish and European Election Debates»,Tripodos, No. 49, pp. 89-108.  Check the link Abstract The presence of ever more conflicting stances between Europhiles and Eurosceptics has revealed some audiovisual discourses unknown until now. The fragmentation of inconclusive narrative discourse and...
Leer más

«Polarization and Spectacle in the Spanish Political Talk Show ‘La Sexta Noche’ During the 2019 European Elections».Tripodos, No. 49, pp. 71-87

Publicado el08 Feb 2021
Bibliographic reference  Peris-Blanes, Alvar; Pérez-Sánchez, Javier (2020). «Polarization and Spectacle in the Spanish Political Talk Show ‘La Sexta Noche’ During the 2019 European Elections». Tripodos, No. 49, pp. 71-87.  Check the link Abstract This article analyses how in the main political talk show on television in Spain, La Sexta Noche,...
Leer más

«Communication Flows in the European Elections: Amid Populism and Euroscepticism». Tripodos, No. 49, pp. 9-12

Publicado el08 Feb 2021
Bibliographic reference  Llorca-Abad, Germán; López-García, Guillermo (2020). «Communication Flows in the European Elections: Amid Populism and Euroscepticism». Tripodos, No. 49, pp. 9-12.   Check the link Monograph Within the field of communication studies, political communication is unquestionably one of the most prolific pillars on which academic discussion has historically been based....
Leer más

«Perfil sociodemográfico y actitudes políticas de los grupos a favor y en contra de limitar la libre circulación de información durante la pandemia». Profesional de la información, Vol. 29, Núm. 6

Publicado el26 Nov 2020
Bibliographic reference  Valera Ordaz, L., Doménech-Beltrán, J. (2020). “Perfil sociodemográfico y actitudes políticas de los grupos a favor y en contra de limitar la libre circulación de información durante la pandemia”. Profesional de la información, v. 29, n. 6, e290616, DOI: https://doi.org/10.3145/epi.2020.nov.16 Disponible aquí Resumen La pandemia ocasionada por la...
Leer más

«Lo imaginario de las narrativas algorítmicas». Perspectivas de la Comunicación, Vol.13, Núm.1, pp.13-28

Publicado el06 Nov 2020
Bibliographic reference  Cabrera, Daniel H., Angulo Egea, María (2020). «Lo imaginario de las narrativas algorítmicas». Perspectivas de la Comunicación, Vol.13, Núm.1, pp.13-28. Disponible aquí Resumen Las narraciones periodísticas y de marketing invocan a los “algoritmos” como una clave de la relación entre personas, tecnología y política. Unas veces explorando posibilidades,...
Leer más

«Materiales y evaluación del nivel de alfabetización para el reconocimiento de bots sociales en contextos de desinformación política». Revista Científica De Comunicación Y Tecnologías Emergentes, Vol.18, Núm. 2, pp. 111-137

Publicado el13 Jul 2020
Calvo, D.; Cano-Orón, L.; Esteban, A. (2020). «Materiales y evaluación del nivel de alfabetización para el reconocimiento de bots sociales en contextos de desinformación política». Revista ICONO14 Revista Científica De Comunicación Y Tecnologías Emergentes, 18(2), 111-137. https://doi.org/10.7195/ri14.v18i2.1515 Disponible aquí  Resumen El ecosistema de medios está en constante cambio, transformándose a un...
Leer más

«Discursos en competencia en la derecha política valenciana: comunicación y estrategia ante las elecciones autonómicas de 2019». Revista Debats, Vol.134, No.1

Publicado el29 May 2020
Bibliographic reference  Carratalá, A.; Palau, D. (2020). «Discursos en competencia en la derecha política valenciana: comunicación y estrategia ante las elecciones autonómicas de 2019». Revista Debats, Vol.134, No.1, pp.133-153. Disponible aquí Resumen Las elecciones autonómicas de 2019 en la Comunidad Valenciana supusieron un nuevo escenario para el espectro ideológico conservador,...
Leer más

«El uso del vídeo en las redes sociales de los candidatos a la Generalitat Valenciana 2019». Revista Debats, Vol.134, No.1

Publicado el29 May 2020
Bibliographic reference  López-Olano, C., Sánchez Castillo, S., Marín Pérez, B. (2020). «El uso del vídeo en las redes sociales de los candidatos a la Generalitat Valenciana 2019». Revista Debats, Vol.134, No.1, pp.117-132. Disponible aquí Resumen Los archivos audiovisuales son un tipo de recurso cada vez más empleado en las redes sociales, también con...
Leer más