«Disinformation in Facebook Ads in the 2019 Spanish General Election Campaigns». Media & Communication, Vol. 9, No. 1, pp. 217-228

«Disinformation in Facebook Ads in the 2019 Spanish General Election Campaigns». Media & Communication, Vol. 9, No. 1, pp. 217-228

Publicado el03 Mar 2021
Bibliographic reference  Lorena Cano-Orón, Dafne Calvo, López-García, Guillermo y Tomás Baviera (2021). «Disinformation in Facebook Ads in the 2019 Spanish General Election Campaigns». Revista Media & Communication, Vol. 9, No 1, pp. 217- 228. DOI: http://dx.doi.org/10.17645/mac.v9i1.3335 Check the link Abstract As fake news elicits an emotional response from users, whose attention is then monetised, political...
Leer más

«Audiovisual Representation in Spanish and European Election Debates». Tripodos, No. 49, pp. 89-108

Publicado el08 Feb 2021
Bibliographic reference  Sánchez-Castillo,Sebastián; Galán-Cubillo, Esteban; Gifreu-Castells, Arnau (2020). «Audiovisual Representation in Spanish and European Election Debates»,Tripodos, No. 49, pp. 89-108.  Check the link Abstract The presence of ever more conflicting stances between Europhiles and Eurosceptics has revealed some audiovisual discourses unknown until now. The fragmentation of inconclusive narrative discourse and...
Leer más

«Communication Flows in the European Elections: Amid Populism and Euroscepticism». Tripodos, No. 49, pp. 9-12

Publicado el08 Feb 2021
Bibliographic reference  Llorca-Abad, Germán; López-García, Guillermo (2020). «Communication Flows in the European Elections: Amid Populism and Euroscepticism». Tripodos, No. 49, pp. 9-12.   Check the link Monograph Within the field of communication studies, political communication is unquestionably one of the most prolific pillars on which academic discussion has historically been based....
Leer más

«Towards a European public sphere? A comparative study of the Facebook activities of Danish and Spanish members of the European Parliament». El profesional de la información, Vol 28, No 6

Publicado el07 Ene 2020
Bibliographic reference  Valera Ordaz, L.; Sørensen, Mads P. (2019). “Towards a European public sphere? A comparative study of the Facebook activities of Danish and Spanish members of the European Parliament”. El profesional de la información, v. 28, n. 6, e280511.                    DOI:...
Leer más

«Social Movements in Politics and the Media: The case of the Pro-underground railway Platform of Murcia in the 2019 local elections» Communication & Society, Vol 32, No 4

Publicado el30 Oct 2019
Bibliographic reference  López Rico, C.M.; González-Esteban, J.L. (2019). «Social Movements in Politics and the Media: The case of the Pro-underground railway Platform of Murcia in the 2019 local elections». Communication & Society, Vol 32, No 4. DOI: https://doi.org/10.15581/003.32.4.325-341 Check the link Abstract 15M was the first reaction by some of...
Leer más

«Mediatisation in Twitter: an exploratory analysis of the 2015 Spanish general election». The Journal of International Communication. Published online: 1 Jul 2019

Publicado el02 Jul 2019
  Referencia bibliográfica Baviera, Tomás; Calvo, Dafne & Llorca-Abad, Germán (2019). Mediatisation in Twitter: an exploratory analysis of the 2015 Spanish general election, The Journal of International Communication, DOI: 10.1080/13216597.2019.1634619 Disponible aquí Resumen The mediatisation model in politics assumes that media conveys political messages between parties and citizenship, with the risk of promoting issues that...
Leer más

El debate ciudadano en redes sociales: ¿libertad o intimidación? Capítulo en “Pantallas electorales. El discurso de partidos, medios y ciudadanos en la campaña de 2015”

Publicado el27 Nov 2017
Referencia bibliográfica Valera Ordaz, L.; Fenoll, V. & Sampietro, A. (2017). «El debate ciudadano en redes sociales: ¿libertad o intimidación?”. Capítulo IX en López García, G. & Valera Ordaz, L. (eds.).  Pantallas electorales. El discurso de partidos, medios y ciudadanos en la campaña de 2015 . Barcelona: Editorial UOC. Resumen del libro...
Leer más

Twitter: ¿protagonismo vicario? Capítulo en “Pantallas electorales. El discurso de partidos, medios y ciudadanos en la campaña de 2015”

Publicado el27 Nov 2017
Referencia bibliográfica García-Ull, F. J.; Baviera Puig, T. & Cano Orón, L. (2017). “Twitter: ¿protagonismo vicario?”. Capítulo VIII en López García, G. & Valera Ordaz, L. (eds.). Pantallas electorales. El discurso de partidos, medios y ciudadanos en la campaña de 2015. Barcelona: UOC. Resumen del libro Desarrollado desde el Grupo de...
Leer más

La campaña desde dentro. Visiones del seguimiento mediático. Capítulo en “Pantallas electorales. El discurso de partidos, medios y ciudadanos en la campaña de 2015”

Publicado el27 Nov 2017
Referencia bibliográfica De la Fuente, M. (2017): “La campaña desde dentro. Visiones del seguimiento mediático”. Capítulo VII en López García, G. & Valera Ordaz, L. (eds.) (2017): Pantallas electorales. El discurso de partidos, medios y ciudadanos en la campaña de 2015 . Barcelona: UOC. Resumen del libro Desarrollado desde el Grupo de...
Leer más