«Communication Flows in the European Elections: Amid Populism and Euroscepticism». Tripodos, No. 49, pp. 9-12

«Communication Flows in the European Elections: Amid Populism and Euroscepticism». Tripodos, No. 49, pp. 9-12

Publicado el08 Feb 2021
Bibliographic reference  Llorca-Abad, Germán; López-García, Guillermo (2020). «Communication Flows in the European Elections: Amid Populism and Euroscepticism». Tripodos, No. 49, pp. 9-12.   Check the link Monograph Within the field of communication studies, political communication is unquestionably one of the most prolific pillars on which academic discussion has historically been based....
Leer más

Comparing the democratic value of Facebook discussions across the profiles of Spanish political candidates during the 2011 General Election

Publicado el03 Mar 2017
Referencia bibliográfica Valera Ordaz, L. (2017). “Comparing the democratic value of Facebook discussions across the profiles of Spanish political candidates during the 2011 General Election”. Revista Internacional de Sociología, 75 (1): e052. doi:http://dx.doi.org/10.3989/ris.2017.75.1.15.119. Disponible aquí Resumen LThis article examines the democratic value of user generated comments on the Facebook profiles...
Leer más

‘Nuevos’ y ‘viejos’ liderazgos: la campaña de las elecciones generales españolas de 2015 en Twitter

Publicado el21 Jun 2016
Referencia bibliográfica López-García, G. (2016): ‘Nuevos’ y ‘viejos’ liderazgos: la campaña de las elecciones generales españolas de 2015 en Twitter. Communication & Society, 29(3), 149-168. Resumen El objetivo de esta investigación es analizar la actividad en Twitter, durante la campaña de las Elecciones Generales de 2015 en España, por parte...
Leer más