«Social Movements in Politics and the Media: The case of the Pro-underground railway Platform of Murcia in the 2019 local elections» Communication & Society, Vol 32, No 4

«Social Movements in Politics and the Media: The case of the Pro-underground railway Platform of Murcia in the 2019 local elections» Communication & Society, Vol 32, No 4

Publicado el30 Oct 2019
Bibliographic reference  López Rico, C.M.; González-Esteban, J.L. (2019). «Social Movements in Politics and the Media: The case of the Pro-underground railway Platform of Murcia in the 2019 local elections». Communication & Society, Vol 32, No 4. DOI: https://doi.org/10.15581/003.32.4.325-341 Check the link Abstract 15M was the first reaction by some of...
Leer más

«Mediatisation in Twitter: an exploratory analysis of the 2015 Spanish general election». The Journal of International Communication. Published online: 1 Jul 2019

Publicado el02 Jul 2019
  Referencia bibliográfica Baviera, Tomás; Calvo, Dafne & Llorca-Abad, Germán (2019). Mediatisation in Twitter: an exploratory analysis of the 2015 Spanish general election, The Journal of International Communication, DOI: 10.1080/13216597.2019.1634619 Disponible aquí Resumen The mediatisation model in politics assumes that media conveys political messages between parties and citizenship, with the risk of promoting issues that...
Leer más

El debate ciudadano en redes sociales: ¿libertad o intimidación? Capítulo en “Pantallas electorales. El discurso de partidos, medios y ciudadanos en la campaña de 2015”

Publicado el27 Nov 2017
Referencia bibliográfica Valera Ordaz, L.; Fenoll, V. & Sampietro, A. (2017). «El debate ciudadano en redes sociales: ¿libertad o intimidación?”. Capítulo IX en López García, G. & Valera Ordaz, L. (eds.).  Pantallas electorales. El discurso de partidos, medios y ciudadanos en la campaña de 2015 . Barcelona: Editorial UOC. Resumen del libro...
Leer más

Twitter: ¿protagonismo vicario? Capítulo en “Pantallas electorales. El discurso de partidos, medios y ciudadanos en la campaña de 2015”

Publicado el27 Nov 2017
Referencia bibliográfica García-Ull, F. J.; Baviera Puig, T. & Cano Orón, L. (2017). “Twitter: ¿protagonismo vicario?”. Capítulo VIII en López García, G. & Valera Ordaz, L. (eds.). Pantallas electorales. El discurso de partidos, medios y ciudadanos en la campaña de 2015. Barcelona: UOC. Resumen del libro Desarrollado desde el Grupo de...
Leer más

La campaña desde dentro. Visiones del seguimiento mediático. Capítulo en “Pantallas electorales. El discurso de partidos, medios y ciudadanos en la campaña de 2015”

Publicado el27 Nov 2017
Referencia bibliográfica De la Fuente, M. (2017): “La campaña desde dentro. Visiones del seguimiento mediático”. Capítulo VII en López García, G. & Valera Ordaz, L. (eds.) (2017): Pantallas electorales. El discurso de partidos, medios y ciudadanos en la campaña de 2015 . Barcelona: UOC. Resumen del libro Desarrollado desde el Grupo de...
Leer más

“Frame building and frame sponsorship in the 2011 Spanish election: the practices of polarised pluralism”. Contemporary Social Science, pp. 1-18. Published online: 04 Jul 2017

Publicado el27 Nov 2017
Referencia bibliográfica Valera Ordaz, Lidia (2017). «Frame building and frame sponsorship in the 2011 Spanish election: the practices of polarised pluralism». Contemporary Social Science , pp. 1-18. Publicado online: 04 Julio 2017. Disponible aquí Resumen  This study assesses if the well-established polarised pluralism of the Spanish news media system translated into frame sponsorship...
Leer más

Comparing the democratic value of Facebook discussions across the profiles of Spanish political candidates during the 2011 General Election

Publicado el03 Mar 2017
Referencia bibliográfica Valera Ordaz, L. (2017). “Comparing the democratic value of Facebook discussions across the profiles of Spanish political candidates during the 2011 General Election”. Revista Internacional de Sociología, 75 (1): e052. doi:http://dx.doi.org/10.3989/ris.2017.75.1.15.119. Disponible aquí Resumen LThis article examines the democratic value of user generated comments on the Facebook profiles...
Leer más